Mount Rainier - Paradise - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu Mount Rainier - Paradise - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu

Mount Rainier - Paradise

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

27 Juni 2010 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik naar Mount Rainier geweest. Ik ben vanochtend met de bus downtown gegaan waar een busje van Evergreen Escapes om 7.45u vertrok bij het Sheraton hotel.
Het was 2 uur rijden naar het Mount Rainier national park.
Mount Rainier is een vulkaan van 4392m (heb ik net opgezocht, want hoewel de gids al die maten heeft verteld kan ik de 'feet' niet onthouden). Hij is populair om te beklimmen, maar het schijnt een heel moeilijke berg te zijn om te klimmen, met maar 25% die de top haalt.
De dag was prima verzorgd. Een nette mercedesbus, deskundige en enthousiaste (en knappe, tja het oog wil ook wat he!) gids en lekkere lunch.
We zijn eerst naar het hoogste punt (zo'n 1600m) gereden waar je met de auto kunt komen: Paradise.
Hier hebben we gehiked...in heel veel....sneeuw! Het was gewoon schitterd! Ik kan daar veel over vertellen, maar kijk maar naar de foto's.
Ik was dus al direct heel blij met mijn nieuwe hiking schoenen. Zelfs naar beneden (wat Joukje en Karlien nog wel weten dat ik niet zo'n held in ben...) ging prima. En in tegenstelling tot een aantal anderen op sportschoenen, had ik lekker droge voetjes!

Daarna zijn wat meer naar beneden gegaan en hebben hier eerst geluncht en daarna weer gewandeld. Hier zonder sneeuw. De watervallen waren erg mooi. In dit gebied zijn ook overal van de hete bubbelende bronnetjes. De bomen zijn zo supergroot, zo ontzettend hoog! We hebben nog een hert gezien. In dit gebied zitten ook mountain lions en zwarte beren, maar die hebben we (gelukkig) niet gezien.

Daarna zijn we terug gereden naar Seattle. Het is vreemd om dan weer in de stad tussen de wolkenkrabbers te lopen.

Bij mij in de buurt is het erg druk dit weekend. Het is Gay Pride bij mij in de straat!
Een stukje verder dan mijn appartement is de straat afgezet.
Capitol hill is de gay buurt van Seattle.
Hier is nu dus heel wat te zien..
Mannen met van de piepkleine zwarte hondjes in gouden jurkjes ( de hondjes..nou ja, eigenlijk waren er ook mannen in gouden jurkjes en mannen en vrouwen in leren slips..).
Kortom, ik heb vandaag in Seattle en omgeving weer vanalles gezien dat een huismusje uit Herten niet zo snel ziet!

Groetjes,
Daisy