Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

14 Augustus 2010 | Canada, Vancouver

Hallo allemaal,

Vanochtend ben ik met de trein van Seattle naar Vancouver gegaan. Dat is een treinreis van 4 uur. Het uitzicht vanuit de trein is schitterend. Het is erg bijzonder om vanuit de trein direct de ocean te zien.

In Vancouver heb ik eerst mijn bagage gedropt in het hotel en ben daarna naar Stanley Park geweest. Het is moeilijk kiezen als je niet zoveel tijd hebt in zo'n indrukwekkende stad waar je naar toe gaat, maar dit was een goede keuze. Vancouver is een heel bijzondere stad. Zo dicht aan de oceaan en de bergen. Stanley Park ligt dicht bij downtown en is een schitterend park. Het ene moment loop je aan het strand en kijk je uit over de zee en het andere moment waan je je diep in het rain forest. Om even later de totem palen te bewonderen. Er zitten heel wat brutale Raccoons in het park. Ze zijn schattig om te zien, maar ik heb inmiddels al heel wat verhalen gehoord dat ze niet zo schattig zijn als ze eruit zien...

Toen was het inmiddels avond aan het worden en ben ik terug gegaan naar het hotel. Hier heb ik eerst lekker genoten van de whirlpool, op de 16e verdieping, omgeven met alleen maar glas en daardoor een schitterend uitzicht over de stad. Vanavond nog een wandelingetje gemaakt en een heerlijke zalm gegeten en een jammie jammie toetje. En zojuist heb ik op het terras op 16e verdieping naar alle lichtjes van Vancouver in de avond gekeken.

En nu zit ik op bed in een hele mooie hotelkamer en ga ik lekker slapen, want morgen vertrek ik om 7.15u naar Whistler.

Tot gauw!
Groetjes, Daisy

• 15 Augustus 2010 - 15:12

Joukje:

Ahhhh ernstig jaloers...... :)