De mooiste treinreis van de wereld - Reisverslag uit Whistler, Canada van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu De mooiste treinreis van de wereld - Reisverslag uit Whistler, Canada van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu

De mooiste treinreis van de wereld

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

15 Augustus 2010 | Canada, Whistler

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik met de Rocky Mountaineer train van Vancouver naar Whistler gegaan. Ze zeggen dat het de mooiste treinreis van de wereld is....en ik geloof ze!

Het is een adembenemende reis. De reis heet de sea to sky climb en dat is het ook. Het eerste deel van de reis gaat langs de oceaan en ik blijf gefascineerd door die combinatie van oceaan en bergen. Het weer is schitterend. Alleen maar zon en de kleuren van de oceaan zijn prachtig: zwart, helderblauw, groen. Daarna gaat de reis meer de Rocky Mountains in en zie je uiteraard prachtige bergen, maar ook canyons, watervallen, meren (daisy lake!). Echt prachtig!

En nu ben ik in Whistler. Een heel leuk (toeristisch) dorp.
Hier is dit weekend een belangrijke mountainbike wedstrijd en het is dan ook erg druk.
De heren (tja, ik heb geen enkele vrouw gezien) gaan met de gondola de berg op en storten zich van singletracks af die ik nog niet te voet zou doen en heel misschien te paard zou durven omdat mijn Ivan nu eenmaal met zijn 4 voeten iets steviger staat.

Ik heb de de pistes van de olympische spelen gezien. Ik ben vanmiddag met de kabelbaan omhoog gegaan naar Whistler Mountain en van daar met de Peak 2 Peak Gondola naar Blackcomb Mountains. Dit is een gondola die diverse wereldrecords heeft gebroken: het hoogste en het langste. Boven op de bergen heb ik met mijn voeten in het laatste restje sneeuw gestaan en lekker gewandeld. Beneden in het dorp is het erg heet (jullie zijn warmte gewend, maar voor mij is dit de 1e echt warme dag deze zomer...), maar op de bergen was het heerlijk.
Daarna ben ik met 2 verschillende stoeltjesliften naar beneden gegaan. Onderweg nog een snoezige kleine zwarte beer gezien, maar helaas ging dat net te snel om een foto te maken..

Daarna heb ik ff lekker afgekoeld in het zwembad van het (weer heel mooie...) hotel, terwijl ik om me heen de bergen kon zien.

Kortom, ik ben volop aan het genieten!

Veel groetjes,
daisy


  • 15 Augustus 2010 - 10:51

    Tielke:

    Da's nog eens genieten! Dank voor het verslag. Het is alsof we op je schouder meereizen. Erg leuk!
    Liefs, Tielke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Whistler

Seattle

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2010

Laatste aflevering: Hertense huismus in Seattle

20 Augustus 2010

Laatste loodjes

16 Augustus 2010

Van Whistler naar Vancouver

15 Augustus 2010

De mooiste treinreis van de wereld

14 Augustus 2010

Vancouver
Daisy

Hey hallo! Wat leuk dat je mijn belevenissen in Seattle wilt lezen! Have fun...

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 21251

Voorgaande reizen:

01 Juni 2010 - 26 Augustus 2010

Seattle

Landen bezocht: