Van Whistler naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu Van Whistler naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu

Van Whistler naar Vancouver

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

16 Augustus 2010 | Canada, Vancouver

Hallo allemaal,

Vanochtend ben ik lekker vroeg op gestaan om tussen 7 en 8 baantjes te trekken in een bijna verlaten zwembad met uitzicht op de Rocky Mountains. Heerlijk!
Daarna heb ik genoten van een heel uitgebreid ontbijtbuffet waarvan het moeilijk kiezen was, om vervolgens te proberen te calorien er weer vanaf te lopen. Ik had een wandelroute uitgezocht, die aanvankelijk over wel heel erg gebaande paden (lees geasfalteerde) ging, maar gelukkig was het mogelijk om hier snel vanaf te wijken zodat mijn hiking-schoenen wel degelijk van pas kwamen. Dat is nog best een beetje spannend als je van de routes afwijkt en weet dat je niet mag verdwalen omdat je dezelfde dag een trein terug moet nemen (en je kunt hier niet gewoon een trein later nemen, neen die gaat 1 keer per dag en die heb je gereserveerd..). Maar gelukkig had ik vandaag een heel klein beetje richtingsgevoel (dat werd geholpen doordat ik een route om een meer heb gelopen en ik meestal wel ergens nog kon checken of dat water nog in de buurt was en of het nog rechts van me lag :-))
Onderweg heb ik mijn voetjes lekker afgekoeld in Lost Lake. Een lekker koel en kristalhelder bergmeer.
Vandaag geen beren gezien, maar wel een hele mooie knalblauwe vogel en snoezige grondeekhoorntjes.

Vanmiddag ben ik met de trein terug gegaan van Whistler naar Vancouver. De reis was nog net zo mooi als op de heenweg! Grappig is dat hier zoveel mensen naar de langskomende trein zwaaien en dan niet alleen kinderen! Blijkbaar is de trein zo bijzonder dat het de moeite waard is om daarnaar te zwaaien. Ik zie bij ons nog geen volwassenen naar de trein zwaaien...

Morgen ga ik terug naar Seattle: weer aan het werk. Ik kan met nieuwe energie aan de laatste loodjes gaan beginnen.

Veel groetjes,
Daisy

• 16 Augustus 2010 - 09:05

Tielke:

Nou, als de trein weer terugkomt in Eijsden en jij zit er dan in, dan zal ik zeker komen zwaaien.
    Succes met de laatste loodjes.
    Liefs,

Tielke