Fijn fietsen in Seattle.... - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu Fijn fietsen in Seattle.... - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu

Fijn fietsen in Seattle....

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

11 Juli 2010 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik lekker gaan fietsen in zomers Seattle....maar het liep een beetje anders dan gepland.

Toen ik wilde vertrekken, zag dat mijn pomp van de fiets verdwenen was...deze week stond een keer het hek open toen ik thuis kwam en ik ging ervan uit dat het door de eigenaar of de mensen die de tuin rondom het appartement bijhouden open was gelaten en ik had dat fijn weer dicht gedaan.
Waarschijnlijk is de pomp toen verdwenen.
Ik dacht...dat ik het wel aan zou durven zonder pomp te vertrekken en later een nieuwe te kopen...bad idea!

Nadat ik al ff vrolijk langs lake union had gepeddeld, peddelde ik opeens niet meer zo vrolijk verder...maar kon ik te voet met een lekke band een bushalte gaan opzoeken. Gelukkig wist ik waar ik een bus terug kon vinden en was dat niet heel erg ver lopen. En gelukkig wist ik ook hoe ik de fiets op de bus moest krijgen. Ik heb die dan ook als een ervaren Seatlle'se biker op de bus gezet. Terug bij het appartement eerst een fietsenpomp gaan kopen. Zoals ik al eerder heb verteld hebben ze bij de supermarkt hier alles, ook fietsenpompen. Ik hoopte nog dat het kwam doordat het ventiel niet helemaal vast zat, maar helaas. De lucht kwam er sneller weer uit dan die erin ging.
Toen dacht ik slim te zijn...niet naar de fietsenwinkel voor een setje spullen om te plakken, maar hup het voorwiel uit de fiets en op naar de REI (die super outdoor winkel met alles voor outdoor, ook een fietsenonderhoud shop) voor een nieuwe binnenband. Dan hoefde ik tenminste niet de hele fiets de hill op en af te slepen en niet zelf te gaan prutsen.
Bij het fietsenonderhoud werd ik al snel geholpen, maar die jongen keek me eens meewarrig aan toen ik voorzichtig vroeg of alleen een nieuwe binnenband niet genoeg was... volgens hem viel de buitenband in stukken uit elkaar als we dat probeerden dus een nieuwe binnen- en buitenband en ik weer met het wiel in de hand de heuvel op naar capitol hill. Zo, nu ff dat wiel er weer in en hup op de fiets. Nou, dat wiel ging er wel in...maar iets zat er niet goed..het kwam wel ergens aan... En na ff slim ernaar gekeken te hebben en toen wat rondgetrapt te hebben, besloot ik dat er toch niks anders op zat dan weer naar REI te gaan. En eigenlijk durfde ik de heel stijle heuvel (met drukke weg zonder fietsstrook) niet af te fietsen. Met mijn technisch talent had het me niet verbaasd als het wiel eruit was gevlogen of de remmen hadden geweigerd. En of die fietshelm voldoende is als je je zo een heuvel afstort... Bij REI bleek dat het allemaal goed vast zat, maar dat deze band dikker was die andere en dus inderdaad ergens aankwam, maar het was allemaal wel veilig.
Dus hup, weer de hill op gewandeld met de fiets (die is echt niet te fietsen) en boven op de hill eindelijk een rondje gefietst (4uur later!)
En nu zit ik met pijn aan mijn voetjes na een middag 'fietsen' :-)

Maar ik mag niet mopperen, want ik vond dat ik op zo'n dag het wel verdiend had om Ben & Jerry’s fudge ice cream & brownies als avondeten te krijgen....
:-)

Groetjes, Daisy

  • 11 Juli 2010 - 05:45

    Marc:

    Ha, dan heb je ook n flinke fietstocht gemaakt! Dat is ook voor nederlandse begrippen n flinke tocht. Is wat anders dan van Herten naar stal en weer terug : )

  • 11 Juli 2010 - 15:29

    Tielke:

    Ja, ja, dat had je wel verdiend!! Ik ben weer kleinkindloos na een week ge-Omaad te hebben. De oppas van Sam was met vakantie en Marjolein en Marc moesten werken, vandaar dat "de kleine prins" bij zijn grootouders in Eijsden was. Superleuk en erg gezellg!
    Nu zit ik even bij te komen...
    Liefs, Tielke

  • 15 Juli 2010 - 18:49

    Jamila:

    Hmmm...je moet eens Phish food van B&J proberen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Seattle

Seattle

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2010

Laatste aflevering: Hertense huismus in Seattle

20 Augustus 2010

Laatste loodjes

16 Augustus 2010

Van Whistler naar Vancouver

15 Augustus 2010

De mooiste treinreis van de wereld

14 Augustus 2010

Vancouver
Daisy

Hey hallo! Wat leuk dat je mijn belevenissen in Seattle wilt lezen! Have fun...

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 21266

Voorgaande reizen:

01 Juni 2010 - 26 Augustus 2010

Seattle

Landen bezocht: