Olympic National Park - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu Olympic National Park - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu

Olympic National Park

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

12 Juli 2010 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo allemaal,

Terwijl jullie vandaag moesten herstellen van de teleurstelling van oranje heb ik het Olympic National Park bezocht.

Ik had een trip vanuit Seattle geboekt met Evergreen escapes en moest vanochtend om half 8 downtown zijn. Hier bleek dat ik vandaag de enige was die deze trip had geboekt! Ik had dus een trip met prive-gids. Dat is wel een beetje vreemd, maar het grote voordeel was dat ik dan ook helemaal kon kiezen hoe de dag eruit ging zien. Hij vroeg of ik wilde shoppen: neen!, ik wilde graag natuur, natuur en nog eens natuur zien. En graag 'real hiking' en niet een rondje om een visitors center. Tja...en als je dat zegt tegen een gids die normaal ook gids is voor bergbeklimmers, dan zul je hiken!

Vanochtend ben ik eerst vanuit Seattle met de ferry vertrokken naar Bainbridge Island. Ik dacht een dag met mooi weer uitgezocht te hebben, maar het was toch bewolkt en mistig! Seattle zat grotendeels in de mist en vanaf de boot was te zien dat zelfs de space needle gedeeltelijk in de mist verdween. Vanuit Bainbridge Island zijn we naar Hurricane Ridge in het Olympic National Park gereden en toen scheen opeens de zon en konden we de olympic mountains goed zien. Deze berg is zo'n 5000m en hier heb ik gehiked.
Gelukkig dat ik de afgelopen tijd in Seattle fanatiek ben geweest in de sportschool, want we hebben een aardige klim gemaakt. En ook goed dat er zoveel moois was om te zien en te fotograferen dat af en toe een stop wel nodig was.
:-)
Het uitzicht was prachtig. Schitterende bergen, de blauwe lucht, de sneeuw. Echt heel mooi.
En ik heb een zwarte beer gezien! Op een aardige afstand (wat nu ook weer niet zo erg was), maar het was een aardig grote beer en ik heb hem op de foto. Daar is ie dan weer klein op, maar jullie zullen me wel geloven dat dat zwarte ding midden in die foto een beer was. Verder heb ik nog herten (met flaporen) gezien, een amerikaans grondeekhoortje en een konijntje. (en die laatste zag er niet heel veel anders uit dan de Hornerheide konijntjes).

Na Hurricane ridge zijn we naar Dungeness National Wildlife Refuge geweest. Daar hadden we nog maar tijd voor een korte wandeling, maar ook dat was de moeite waard, want hier is de Ocean! Het is weliswaar nog steeds niet echt de Pacific, maar de Strait of Juan de Fuca, maar in tegenstelling tot de zee bij Seattle voelt dit wel echt als de zee, met een strand met rotsen en keien en golven.

Ik zal een paar foto's hierbij plaatsen, maar de rest houden jullie nog tegoed.

Groetjes, Daisy

  • 12 Juli 2010 - 07:46

    Fiona:

    Wow, zusje dat ziet er prachtig uit allemaal. Niet echt een strandje om op te liggen maar wel mooi. Wij herstellen hier van daag van een diepe teleurstelling. Mijn vriendje zit echt in een depressie, vanochtend meteen de vuvuzela in de vuilnis gekieperd. Life go's on....geniet verder en werk ze! x

  • 12 Juli 2010 - 10:46

    Tielke:

    Wat en schitterende natuur! Ik wist nagenoeg niets van Seattle maar dank zij jou worden we ook zelf een beetje wereldreiziger.
    Dank en veel succes met de patiënten.
    Liefs, Tielke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Seattle

Seattle

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2010

Laatste aflevering: Hertense huismus in Seattle

20 Augustus 2010

Laatste loodjes

16 Augustus 2010

Van Whistler naar Vancouver

15 Augustus 2010

De mooiste treinreis van de wereld

14 Augustus 2010

Vancouver
Daisy

Hey hallo! Wat leuk dat je mijn belevenissen in Seattle wilt lezen! Have fun...

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 21269

Voorgaande reizen:

01 Juni 2010 - 26 Augustus 2010

Seattle

Landen bezocht: