Doordeweeks berichtje - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu Doordeweeks berichtje - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu

Doordeweeks berichtje

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

14 Juli 2010 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo allemaal,

Even een doordeweeks berichtje. Ik vind jullie wel een beetje hebberig dat jullie dit jaar alle zon en warmte willen hebben....gisteren was het hier gewoon koud en nat. Ik had een bloes met driekwart mouwen, een lange broek en zomerschoenen aan en vroeg me af waarom ik geen lekker warm vest en laarzen aan had getrokken....Jullie klinkt dat waarschijnlijk als muziek in de oren met alle hitte.
Vandaag was het in ieder geval weer droog en vanaf morgen wordt het weer wat beter.

Vanavond ga ik proberen een beetje op tijd te slapen. De laatste twee nachten heb ik slecht geslapen omdat ik een veel te eng boek aan het lezen was. Het was erg spannend, maar echt te gruwelijk en blijkbaar niet geschikt om ontspannen voor de nacht ff te lezen :-) De millenniumtriologie is er niks tegen.
Hoewel ik heel graag wil weten hoe het afloopt, geef ik het nu toch maar op en heb zojuist wat luchtigers gedownload voor mijn e-reader. Mocht iemand dapper genoeg zijn om 'de stilte van de hel' uit te lezen, dan hoor ik graag hoe het afloopt.
Als de luchtige lectuur dadelijk niet voldoende is, heb ik wel een goede reden om een mooie dreamcatcher te kopen. Zondag ben ik onderweg naar het Olympic national park in native american art museum geweest. Fascinerende cultuur. Er was een winkeltje bij en ik heb eigenlijk een beetje spijt dat ik geen mooie dreamcatcher voor op mijn slaapkamer heb gekocht. Wel iets om in Seattle naar op zoek te gaan!
Nu had ik mezelf naast de armband ook al een ketting cadeau gedaan.. Van hetzelfde merk waar de armband van is, is ook een ketting en die was echt voor mij gemaakt... De naam van de ketting is 'Daisy' en er hangt een zilveren balletje aan waar een daisy aan een kettinkje in zit. Erg leuk. Maar ik heb veel geluk gehad. Ik had het via internet besteld en er stond vandaag een doosje voor de voordeur...En als hier al een ouwe fietsenpomp verdwijnt achter mijn huis, lijkt me voor het huis voor een ketting niet echt de meest veilige plek..Maar nu hangt het veilig om mijn nek.

Capitol hill is toch wel een heel boeiende wijk om te wonen. Toen ik vandaag terug kwam van de sportschool ben ik weer zo'n vreemd uitgedoste mensen tegengekomen. Het was te gek, ik denk dat ik het niet beschreven krijg, maar ik zal mijn best doen: een man met wit/wart gestreepte lange sokken, kniebeschermers, een zwart rokje, een soort masker van spul waar een surfpak van is gemaakt over z'n halve gezicht waarop in het wit een spook was geschilderd, en dan nogal wat accessoires zoals handschoenen, kettingen, leren armbanden met metaal en allerlei andere gekke dingen. Hij zou bij ons nog opgevallen zijn als het carnaval was. En een stukje verder kwam ik alweer een man in een rokje tegen, maar ditmaal met legerkistjes eronder. In ieder geval weer genoeg te zien. :-)

Vandaag ben ik halverwege de fellowship. Ik ben benieuwd of de 2e helft net zo snel gaat.

Vandaag heb ik met 1 van de nieuwe fellows palliatieve zorg gesproken. Op 1 juli zijn nieuwe fellows gestart en sommige zijn dan nu ook net in Seattle komen wonen. Ze was nog helemaal niet gewend en vond het bussysteem maar ingewikkeld. Grappig dat ik dan 6 weken hier ben en de weg in Seattle aardig weet te vinden. Dat gaat dan toch wel snel.

Groetjes, Daisy

  • 14 Juli 2010 - 20:48

    Tielke:

    Hallo Daisy,

    Ik ben wel nieuwsgierig naar dat hangertje! Vandaag ben ik onderweg van Den Bosch naar Eijsden bijna weggestormd. Het hoosde op een gegeven moment zo hard dat het verkeer op de A2 niet meer verder kwam Hele boomstammen lagen over de rechter weghelft en het donderde en bliksemde enorm. Nu zit ik inmiddels weer veilig op mijn werkkamertje en waait er een zwoel briesje.
    Ik hoop dat jij nu eindelijk ook wat zomers weer tegemoet gaat, maar zonder "orkaan".
    Liefs van Tielke

  • 15 Juli 2010 - 18:55

    Jamila:

    McFadyen is helemaal top...heb ze allemaal gelezen (3)!!!
    Misschien dat je Karin Rose ook leuk vind...ook iets in die bloederige richting!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Seattle

Seattle

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2010

Laatste aflevering: Hertense huismus in Seattle

20 Augustus 2010

Laatste loodjes

16 Augustus 2010

Van Whistler naar Vancouver

15 Augustus 2010

De mooiste treinreis van de wereld

14 Augustus 2010

Vancouver
Daisy

Hey hallo! Wat leuk dat je mijn belevenissen in Seattle wilt lezen! Have fun...

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 21273

Voorgaande reizen:

01 Juni 2010 - 26 Augustus 2010

Seattle

Landen bezocht: