Fietsavontuur: deel 2 of herhaling deel 1... - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu Fietsavontuur: deel 2 of herhaling deel 1... - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu

Fietsavontuur: deel 2 of herhaling deel 1...

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

15 Juli 2010 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo allemaal,

Het was een mooie zonnige avond in Seattle! Niet heet, maar wel zon. Echt een avond om lekker te gaan fietsen en ik ben goed voorbereid op pad gegaan. Bandenspanning gecontroleerd, fietsenpomp (en verloopstukje voor het ventiel!) bij me, rugzak, ipod, water, buskaart en de routekaart.

Ik had me een fietsroute uitgezocht naar Mercer Island. Ik had niet zo'n zin in uitdagende klimmen vanavond en hoopte dat de route die kant op iets minder heuvelachtig was. Toen ik richting de brug naar Mercer Island fietste vroeg ik me af of dat wel ging lukken, het was namelijk alleen maar bergaf. Dus ik begon al een beetje op te zien tegen de terugweg. Nu was het misschien ook niet zo slim om te denken dat je vanuit capitol hill via first hill naar Mercer Island kunt zonder heuvels... Richting de brug werd de weg steeds minder fijn om te fietsen. Het voelt een beetje of je op de rijksweg rijdt en die bovendien aardig aan een nieuw laagje asfalt toe is. Maar dapper doorgetrapt, totdat ik ergens kwam waarbij het niet meer voelde als de rijksweg, maar als de autosnelweg en dat was toch net een stap te ver.
Ik stapte af om me toch maar om te draaien en toen ik weer op wilde stappen....:yep, platte band!

Ik heb zaterdag overwogen om preventief de achterband ook te vervangen, maar vond dat bij nader inzien toch een beetje te control-freakerig. Waarmee maar weer gebleken is dat je soms gewoon je controletrekken moet volgen..
Ook met dapper pompen met mijn nieuwe pomp was er geen redden meer aan. Dus, hup met de fiets in de hand naar de bushalte...wachten....wachten op een bus die niet kwam. Toen naar het werk gelopen, zodat ik daar de bus kon pakken. Daar aangekomen, maar de laatste bus kwam daar om half 7 en toen maar gewoon helemaal terug gelopen over de first hill naar capitol hill!

Zo zie je maar dat je niet voorbereid genoeg kunt zijn. Ga niet fietsen in Seattle zonder je wandelschoenen aan te trekken!

Ik hoef me in ieder geval ook niet af te vragen wat ik morgenavond zal gaan doen: naar de REI voor een nieuwe band! Uiteraard ook weer te voet de berg op en af!

En dit keer geen Ben&Jerry's icecream bij thuiskomst. Hoewel ik wel moet toegeven dat ik net even brood ben gaan kopen en toevalling langs de vriezer kwam (jullie weten toch niet dat de vriezer niet echt op de route richting het brood staat..) en ze toevallig afgeprijst waren voor de vaste klanten met klantengkaart....dus er staat nu wel een pot in mijn vriezer. Eentje maar....terwijl ze nog goedkoper waren als je 10! kocht..
Maar ik ben bang dat ik er dan als een Chocolate Fudge Brownie uitzie als ik thuiskom ondanks al mijn actieve avonturen. En ik kan het mijn friesje niet aandoen om dan met me rond te moeten zeulen.

Groetjes, Daisy