One Brick Volunteers - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu One Brick Volunteers - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu

One Brick Volunteers

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

18 Juli 2010 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik naar een volunteer dag van One Brick geweest. Een van de onderzoeksmedewerkers organiseerde deze vrijwilligersdag. We hebben voor een winkel voor tweedehands kleding voor pleegkinderen de gedoneerde kleding uitgezocht: beoordeeld of het nog goed genoeg was en gesorteerd op jongen / meisje en maat.
Tussen de middag zijn we gaan lunchen bij een Taco-bus. Een heel oude bus op een parkeerplaats met goedkope taco's. De taco's leken beslist niet op een Nederlandse taco (voor zover taco's al nederlands kunnen zijn). De Taco-bus zag er nogal smoezelig uit, maar ik heb het overleefd :-).

Vanochtend was het erg bewolkt, maar vanmiddag stralend zonnig en na het vrijwilligerswerk ben ik naar het park geweest en heb daar wat rondgewandeld (met Shaken Iced Tea Lemonade van de Starbucks), naar snoezige eendekuikentjes gekeken en in het zonnetje gelezen. Het is toch wel bijzonder om in een park te lezen terwijl je in de verte de space needle en helemaal in de verte de olympics ziet liggen.

Vanavond ben ik bij de griek in de straat gaan eten. Eigenlijk kun je hier in de States niet echt uit eten. Het is meer alsof je wordt gevoederd. Het is me al een paar keer gelukt om te denken dat ik leuk ging uit eten en binnen een half uur al weer buiten stond. Dat gaat hier allemaal zo snel! En de rekening is er altijd al voordat je klaar bent met eten. Nou, vanavond is het me gelukt om er een uur mee bezig te zijn. Maar dan heb ik ook wel het 4-gangen dagmenu geprobeerd. Maar ook dan wordt de salade weggegerist terwijl je nog aan het kauwen bent en tegelijk het hoofdgerecht neergezet. En als je onder het eten ff je bestek neerlegt kun je maar beter je bord vasthouden anders is dit bord al weer gewisseld voor het volgende...