Discovery - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu Discovery - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu

Discovery

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

25 Juli 2010 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo allemaal,

Het is weer tijd voor een update.
De 2e helft van de week heb ik niet veel spannends ondernomen.

Alhoewel...woensdagavond heb ik het weer aangedurfd om op de fiets te stappen. Bandenspanning gecheckt, meegenomen: kaart van Seattle, buskaart, water, pomp en comfortabele wandelschoenen aan.
Onderweg heb ik iedere keer dat ik moest stoppen eens aan mijn banden gevoeld en ik heb de ipod hard genoeg gezet zodat ik alle piepjes en kraakjes van de fiets niet kon horen... En het is zowaar gelukt om eindelijk daar te komen waar ik eerder al had willen zijn en ik heb eindelijk de woonboten gezien zoals in 'Sleepless in Seattle"! Helaas, Tom Hanks was niet thuis.

Volgens mij heb ik al eens eerder verteld over de rare types die bij mij in de buurt rondlopen, maar de oorbellen heb ik nog niet met jullie gedeeld. Gisteren zag ik weer eentje en dacht ik dat het tijd werd dat ik dat met jullie zou delen. Het is hier voor mannen blijkbaar erg cool om oorbellen te hebben, maar dan geen gewone. Nee, de mannen hebben hier van die dichte schijven (1-2cm doorsnee)in hun oorlellen zitten. Bijv zwart en een beetje glanzend...ieks! En deze week kwam ik eentje tegen die zo'n schijf net uit had gedaan en eens aan z'n oorlel trok waardoor dat enorme gat nog groter werd:'disgusting'!
Maar misschien is dat deze zomer ook wel heel erg cool geworden bij ons?

Vandaag ben ik naar Discovery Park geweest. Dat is het grootste park van Seattle en met de bus kan ik daar goed naar toe. Onderweg kwamen we langs de haven voor de cruiseschepen. Er gaan nogal wat cruiseschepen vanuit Seattle of Vancouver naar Alaska. Nu lagen er 2 van die echt enorm grote cruiseschepen in de haven. Helaas heb ik er geen foto van kunnen maken, maar ik me voorstellen dat op zo'n schip een zwembad en een tennisbaan is.
Het discovery park ligt dus in Seattle, maar is geen stadspark, maar een bos met verschillende wandelroutes en een groot deel van het park grenst aan het water. Het was echt erg mooi. Het bos is gaaf. Niet helemaal geschikt om te paard te boscrossen, maar aangezien ik Ivan toch niet bij me heb was het erg mooi om te wandelen.
Hoewel ik wist dat er ook strand moest zijn was ik toch heel aangenaam verrast toen ik bij het schitterende uitzichtspunt kwam waar ik de foto van heb toegevoegd. Hier ben ik naar beneden naar het strand gelopen en daar heb ik heerlijk genoten van het zonnetje en het uitzicht.
Aan het waterfront in Seattle voelt de zee niet echt als zee. Hier voelde het wel echt als zee. In het bos rook je het zoute water al en het strand met de golven was super.

Op de terugweg ben ik naar de native art winkel geweest en heb ik een heel mooie dreamcatcher gekocht voor op mijn slaapkamer thuis. Niet 'made in china', maar door een native american kunstenares.
Oorspronkelijk werden de dreamcatchers overigens alleen door mannen gemaakt.

Zo, nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte!

Groetjes, Daisy

  • 25 Juli 2010 - 07:16

    Tielke:

    Lieve Daisy,
    Ik heb nog nooit een dreamcatcher ontmoet of gezien. Dus ik vind het wel spanend wat je nu gekocht hebt.
    In het centrum van Eijsden is dit weekend de zg. Diepstr feesten, een soort braderie waar ik 2 dagen bloeddruk meet. de opbrengst is voor het Goede Doel. De mensen staan ervoor in de rij.Wel vremoeiend, maar ook gezellig.
    Verder alles o.k.
    Kus, Tielke

  • 28 Juli 2010 - 11:17

    Jamila:

    Ohhh Daisy....je loopt echt helemaal achter....Arjan heeft tegenwoordig ook zo'n schijfje in z'n oor....echt sexy!
    ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Seattle

Seattle

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2010

Laatste aflevering: Hertense huismus in Seattle

20 Augustus 2010

Laatste loodjes

16 Augustus 2010

Van Whistler naar Vancouver

15 Augustus 2010

De mooiste treinreis van de wereld

14 Augustus 2010

Vancouver
Daisy

Hey hallo! Wat leuk dat je mijn belevenissen in Seattle wilt lezen! Have fun...

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 21263

Voorgaande reizen:

01 Juni 2010 - 26 Augustus 2010

Seattle

Landen bezocht: