Update uit Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu Update uit Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Daisy Janssen - WaarBenJij.nu

Update uit Seattle

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

06 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo allemaal,

Even een korte update uit Seattle. Na ruim twee maanden Seattle begint het Amerikaanse leven al een beetje routine te worden en heb ik niet meer zoveel nieuws te melden.

Deze week heb ik twee presentaties gegeven: eentje in de palliative medicine grand rounds en vandaag heb ik de resultaten van het onderzoeksproject in het onderzoeksteam gepresenteerd. Dat is allemaal goed gegaan. Verder ben ik vooral bezig met de artikelen nog bij te schaven.
Daarnaast ga ik op donderdag altijd naar de Chest rounds waar ik allemaal complexe casussen zie langskomen. Vorige week heb ik mijn kennis van de fysiologie van de gaswisseling opgfrist in een lezing en wat meer gehoord over longfuncties. Morgen zal ik naar een communication workshop voor artsen gaan. Dat is interventie van een studie en ik ga daar vooral naar toe om te kijken hoe ze dit vorm hebben gegeven.

Ik heb jullie nog niet verteld over de "drive-in pharmacy". Dat is een soort van Mc-Drive maar dan niet voor hamburgers en milkshakes maar voor medicatie. Je kunt bij een raampje het recept afgeven en de medicijnen worden door een raampje aangegeven. Ik heb geen idee of daar dan ook uitleg bij wordt gegeven...

Vandaag is het fijn weer hier, alhoewel het ook niet echt warm is en nu 's avonds al snel afkoelt en ook al weer eerder donker wordt. Helaas wordt het dit weekend koud en nat. Dat is erg jammer want ik zou zondag met 2 collega's en hun partners zijn gaan zeilen. Maar dat is nu uitgesteld naar het laatste weekend. Hopelijk wordt het dan lekker weer!

Veel groetjes en tot gauw,
Daisy


  • 06 Augustus 2010 - 12:46

    Inge Neelen:

    Hey Daisy,

    wat leuk om via deze site je verhalen te lezen. Wat heb jij veel meegemaakt zeg!
    De tijd gaat snel, want je bent al een hele tijd daar.
    Ik wens je nog heel veel plezier.
    Ik hoop dat je nog veel mooie en leuke dingen mee mag maken!

    Groetjes, Inge Neelen

  • 07 Augustus 2010 - 09:18

    Jamila:

    De tijd gaat echt snel! Nog maar 19 dagen en dan kom je alweer terug.
    Heb trouwens je nieuwe collega ontmoet, Karin Dols, ze is vervangend huisarts bij Overmaze. Ik ben dus weer helemaal op de hoogte van de laatste CDBB rollels : )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Seattle

Seattle

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2010

Laatste aflevering: Hertense huismus in Seattle

20 Augustus 2010

Laatste loodjes

16 Augustus 2010

Van Whistler naar Vancouver

15 Augustus 2010

De mooiste treinreis van de wereld

14 Augustus 2010

Vancouver
Daisy

Hey hallo! Wat leuk dat je mijn belevenissen in Seattle wilt lezen! Have fun...

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 21272

Voorgaande reizen:

01 Juni 2010 - 26 Augustus 2010

Seattle

Landen bezocht: